Αυχενικός ίλιγγος

Αυχενικός Ίλιγγος

Δυστυχώς δεν είναι μόνο «η αγάπη ζάλη», όπως λέει και το γνωστό τραγούδι της Χαρούλας Αλεξίου. Η ζάλη και ο ίλιγγος πολύ συχνά προκαλούνται από πόνο στον αυχένα. Φυσικά, για να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για τη διάγνωση θα πρέπει να έχουμε διερευνήσει όλες τις άλλες αιτίες που προκαλούν ίλιγγο και ζάλη.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Οι άνθρωποι που πάσχουν από αυτή την ασθένεια συνηθίζουν να  παραπονιούνται για ίλιγγο, ο οποίος επιδεινώνεται κατά τη διάρκεια της κίνησης του κεφαλιού. Ακόμα μπορεί ο πόνος να δυναμώσει επειδή διατηρούν το κεφάλι τους σε μία συγκεκριμένη θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα, όπως θα παράδειγμα όταν κάνουν χρήση του υπολογιστή. Συνήθως η ζάλη εμφανίζεται ύστερα από πόνο στον αυχένα και υπάρχει πιθανότητα να συνοδεύεται και από πονοκέφαλο. Τις περισσότερες φορές ο ίλιγγος μειώνεται όταν ελαττωθεί και ο πόνος στον αυχένα. Ωστόσο, τα συμπτώματα αυτά μπορούν να διαρκέσουν από λίγα λεπτά έως μερικές ημέρες!

Παράλληλα, πολλοί ασθενείς με ζάλη από τον αυχένα είναι πιθανόν επίσης να παραπονεθούν και για αστάθεια, η οποία επηρεάζεται αισθητά από τις κινήσεις του κεφαλιού και του σώματος.

Τι ακριβώς είναι;

Πρόκειται για μία αμφιλεγόμενη διάγνωση,  καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένες διαγνωστικές εξετάσεις που να επιβεβαιώνουν ότι το αυχενικό ευθύνεται για τη ζάλη. Ωστόσο, συνηθίζεται να εμφανίζεται σε άτομα που έχουν είτε ιστορικό τραυματισμών του αυχένα είτε χρόνιο πόνο στον αυχένα. Αυτό φυσικά σε συνδυασμό με ίλιγγο και ζάλη.  Πολλές φορές η αυχενογενής ζάλη προκύπτει και ως αποτέλεσμα τραυματισμού του αυχένα ή του κεφαλιού και συχνά συνοδεύεται είτε με εγκεφαλική βλάβη είτε με τραυματισμό στο εσωτερικό μέρος του αιτίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι επίσημες μελέτες προκειμένου να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Όμως σύμφωνα με τα δεδομένα της μέχρι τώρα ιατρικής βιβλιογραφίας, προκύπτει πως η  αυχενογενής ζάλη είναι αρκετά σπάνια. Η αξιολόγησή της περιλαμβάνει λεπτομερείς ιατρικές εξετάσεις, καθώς τα συμπτώματά της είναι παρόμοια με διαφορετικές αιτίες ιλίγγου. Επομένως, κρίνεται απαραίτητα η διάγνωση από έναν εξειδικευμένο ωτορινολαρυγγολόγο στα θέματα της ζάλης και του ιλίγγου.

Ποια είναι  η Θεραπεία;

Η πλειονότητα των ασθενών που πάσχουν από αυχενογενή ζάλη και αυχενικό ίλιγγο θα βελτιωθούν με την κατάλληλη φαρμακευτική θεραπεία σε συνδυασμό με φυσιοθεραπεία, μια ήπια κινητοποίηση του αυχένα, ειδικές ασκήσεις, καθώς και εκπαίδευση σε ό,τι αφορά στη σωστή στάση του σώματος.  Η physionow βοηθάει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση και τη θεραπεία του αυχενικού ιλίγγου. Εμείς εφαρμόζουμε τις καταλληλότερες τεχνικές φυσικοθεραπείας σε συνδυασμό με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, παρεμβαίνοντας στην πάσχουσα περιοχή άμεσα και αποτελεσματικά. Εσείς εξασφαλίζετε κλινική θεραπεία υψηλών προδιαγραφών, στο σπίτι σας.