Αρθροπλαστική Ισχίου

Η σύγχρονη ιατρική δίνει τη δυνατότητα σε ασθενείς που υποφέρουν από πόνους και δυσκαμψία στις αρθρώσεις να καταφεύγουν σε χειρουργική αντικατάσταση των εν λόγω αρθρώσεων με τεχνητές μεταλλικές, πλαστικές ή κεραμικές αρθρώσεις. Η άρθρωση η οποία αντικαθίσταται συχνότερα είναι αυτή του ισχίου.

Η άρθρωση του ισχίου περιλαμβάνει την κεφαλή του μηριαίου οστού και την κοτύλη της λεκάνης. Τα οστά αυτά περιβάλλονται από χόνδρο. Όταν ο χόνδρος, ως συνέπεια της μακρόχρονης τριβής και καταπόνησης, παθαίνει βλάβη, τότε δημιουργείται οίδημα στην περιοχή και αρχίζει η διαδικασία εκφύλισης, η δημιουργία οστεόφυτων, και τελικά, η ολοκληρωτική καταστροφή του χόνδρου που περιβάλλει τα οστά της άρθρωσης. Αποτέλεσμα αυτών των αλλοιώσεων είναι ο ασθενής να αισθάνεται έντονο πόνο και δυσκολία στην κίνηση, οπότε χρειάζεται ολική αρθροπλαστική επέμβαση.

Ενδείξεις για να προχωρήσει ο ασθενής σε αρθροπλαστική επέμβαση είναι:

• Ισχυρός πόνος στο ισχίο
  • Σοβαρή δυσκαμψία στο ισχίο
  • Περιορισμός ή αδυναμία συμμετοχής του ασθενούς στην εργασία ή/και σε καθημερινές δραστηριότητες
  • Παραμόρφωση των οστών της άρθρωσης

Η επέμβαση αντικατάστασης της ισχιακής άρθρωσης έχει εξαιρετικά αποτελέσματα και βοηθά τους ασθενείς να ανακουφιστούν από τον πόνο και να επανακτήσουν την κινητικότητα και την ευκαμψία τους.

Οι ασκήσεις φυσικοθεραπείας παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ομαλή ανάρρωση μετά από μια τέτοια επέμβαση. Οι ασθενείς διδάσκονται τεχνικές βάδισης, πώς να κάθονται στην καρέκλα, πώς να ανεβοκατεβαίνουν σκάλες, ακόμη και πώς να κάθονται στο κάθισμα της τουαλέτας. Οι ασθενείς που ακολουθούν με συνέπεια το πρόγραμμα φυσικοθεραπειών και ασκήσεων έχουν ταχύτερη αποκατάσταση και βέλτιστα αποτελέσματα.