Ηβική οστεΐτιδα (Osteitis pabis)

Ηβική Οστεΐτιδα

Η ηβική οστεΐτιδα είναι μια εκφυλιστική φλεγμονώδης νόσος στην περιοχή της ηβικής σύμφυσης. Η πάθηση χαρακτηρίζεται από πόνο στην περιοχή της ηβικής σύμφυσης και από διάρρηξη της άρθρωσης. Πρόκειται για μια αρκετά σπάνια πάθηση, η οποία είναι συνηθέστερη μετά από:

• συχνούς μικροτραυματισμούς της περιοχής, ως αποτέλεσμα υπερβολικής επαναλαμβανόμενης μυϊκής έλξης του ορθού μηριαίου και των προσαγωγών
  • γυναικολογικές και ουρολογικές επεμβάσεις
  • ρευματολογικές νόσους
  • κύηση – τοκετό
  • όψιμη έναρξη άθλησης (μετά τα 60)
  • έντονη άθληση

Η πάθηση παρατηρείται συνήθως σε νεαρούς ποδοσφαιριστές, σε άτομα μέσης ηλικίας που αθλούνται αρκετά (χορός, τρέξιμο, βάδισμα) και σε γυναίκες που άρχισαν να αθλούνται σε ηλικία άνω των 50 ετών. Περισσότερο προσβάλλει τις γυναίκες σε μια αναλογία 3:1.

Συμπτώματα και Διάγνωση

Τα βασικά συμπτώματα της ηβικής οστεΐτιδας είναι πόνος στην ηβική σύμφυση, στους μύες των ισχίων, στους προσαγωγούς και στην κάτω κοιλιακή χώρα. Επιπλέον, παρατηρείται κριγμός, ερυθρότητα στην περιοχή, δυσκολία στο βάδισμα, την άθληση και την αυτοεξυπηρέτηση. Η πάθηση ηρεμεί με την ξεκούραση και επανέρχεται κάθε φορά που υπάρχει καταπόνηση.

Η διάγνωση γίνεται με κλινική εξέταση του ασθενούς και, αν χρειαστεί, με ακτινογραφία, μαγνητική, σπινθηρογράφημα των οστών της λεκάνης ή λήψη οστικής βιοψίας.

Οι περιπτώσεις που χρειάζεται χειρουργική επέμβαση για τη θεραπεία της ηβικής οστεΐτιδας είναι εξαιρετικά σπάνιες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η θεραπεία περιλαμβάνει:

• αναστολή της άθλησης και ανάπαυση
  • φαρμακευτική αγωγή (μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη)
  • τοπική έγχυση κορτικοστεροειδών
  • φυσικοθεραπεία

Κατά τη διαδικασία της φυσικοθεραπείας οι ενδεδειγμένες τεχνικές είναι η χρήση Laser, η χρήση υπέρηχων και το μηχάνημα Te.C.A.R. Επίσης, ιδιαίτερα αποτελεσματικός για τη θεραπεία της συγκεκριμένης πάθησης έχει αποδειχθεί ο βελονισμός.