Εκφυλιστική Αρθρίτιδα Ισχίου

Eκφυλιστική αρθρίτιδα ισχίου είναι οι εκφυλιστικές αλλοιώσεις και η φλεγμονή που παρατηρείται στις αρθρικές επιφάνειες του ισχίου. Οι εκφυλιστικές αυτές αλλοιώσεις ενδέχεται να οφείλονται σε τραυματισμό ή υπερφόρτιση του ισχίου με αποτέλεσμα να μειώνεται η ικανότητα του ισχίου να απορροφά τους κραδασμούς. Σε περιπτώσεις όπου ο αρθρικός χόνδρος αλλοιώνεται σε μεγάλο βαθμό, τότε υπάρχει επαφή των οστών και δημιουργία οστεόφυτων. Η κατάσταση αυτή καλείται αρθρίτιδα ισχίου και συνήθως προσβάλλει άτομα άνω των 50 ετών, υπέρβαρους και άτομα με ιστορικό τραυματισμών στο ισχίο.

Εκτός από την ηλικία, το σωματικό βάρος και το ιστορικό τραυματισμών, άλλοι παράγοντες οι οποίοι ευθύνονται για την ανάπτυξη αρθρίτιδας στο ισχίο είναι:

• η γενετική προδιάθεση
  • η ανισοσκελία
  • η υπερβολική άσκηση
  • η λανθασμένη εμβιομηχανική (βάδιση, τρέξιμο, άλμα)
  • οι ακατάλληλες ασκήσεις κατά την εκγύμναση

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα στις περιπτώσεις εκφυλιστικής αρθρίτιδας ισχίου αναπτύσσονται σταδιακά και σε ορισμένες περιπτώσεις ήπιας αρθρίτιδας, τα συμπτώματα αυτά είναι λίγα ή δεν υπάρχουν καθόλου. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, και κατά την εξέλιξη της πάθησης, ο ασθενής αισθάνεται πόνο και δυσκαμψία κατά την εκτέλεση δραστηριοτήτων που φορτίζουν την άρθρωση. Επίσης, εμφανίζεται οίδημα και σε ορισμένες περιπτώσεις ατροφία στους μυς (κυρίως τους γλουτιαίους).

Η διάγνωση γίνεται με κλινική εξέταση και ακτινογραφίες.

Στόχος της θεραπείας είναι ο ασθενής να παραμείνει δραστήριος στην καθημερινότητά του και να μειώσει τα συμπτώματα και τον πόνο αφού η εκφυλιστική φύση της ασθένειας δεν επιτρέπει την πλήρη θεραπεία.

Για τους περισσότερους, η πάθηση μπορεί να ελεγχθεί ικανοποιητικά με την κατάλληλη φυσικοθεραπεία. Η φυσικοθεραπεία και η συνεργασία ασθενούς και φυσικοθεραπευτή είναι κρίσιμης σημασίας  για την επιτυχία της θεραπείας. Ο ειδικός φυσικοθεραπευτής θα καταρτίσει ένα ειδικό πρόγραμμα για τη βελτίωση της ελαστικότητας και της ισχύος των μυών του ισχίου, προκειμένου να διατηρηθεί η σωστή λειτουργία της άρθρωσης. Το πρόγραμμα ενδέχεται να περιλαμβάνει:

• θεραπευτική μάλαξη
  • ηλεκτροθεραπεία
  • θεραπεία TECAR
  • κινητοποίηση της άρθρωσης
  • παγοθεραπεία
  • θερμά επιθέματα
  • taping
  • υδροθεραπεία
  • ασκήσεις ενδυνάμωσης
  • ασκήσεις βελτίωσης ελαστικότητας και ισορροπίας

Ταυτόχρονα, με την καθοδήγηση του φυσικοθεραπευτή, ο ασθενής εκπαιδεύεται στο να αποφεύγει δραστηριότητες και καταστάσεις που αυξάνουν τα συμπτώματα όπως η ορθοστασία, το πολύωρο περπάτημα και κάθε άλλη δραστηριότητα, η οποία φορτίζει το ισχίο, καθώς και να λαμβάνει μέρος σε δραστηριότητες οι οποίες μειώνουν τα συμπτώματα. Στη Physionow εφαρμόζουμε με το πιο αποτελεσματικό τρόπο τις πιο ενδεδειμένες τεχνικές σε συνδυασμό με εξοπλισμό τελευταίας γενιάς.