Σύνδρομο Ζυγοαποφυσιακών Αρθρώσεων

Τι είναι;

Για να πούμε με ακρίβεια τι ακριβώς είναι το σύνδρομο των ζυγοαποφυσικών αρθρώσεων θα πρέπει πρώτα να εξηγήσουμε ποιες είναι αυτές οι αρθρώσεις. Πρόκειται για οπίσθιες αρθρώσεις που συνδέουν τους σπόνδυλους και συμβάλουν στον έλεγχο των κινήσεων της σπονδυλικής στήλης. Με απλά λόγια σε αυτές οφείλεται η ευελιξία μας.
Όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για αρθρώσεις που βρίσκονται σε συνεχή κίνηση. Για το λόγο αυτό είναι πολύ πιθανόν να υποστούν σημαντική φθορά, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Έτσι, λοιπόν, με τον όρο « σύνδρομο των ζυγοαποφυσιακών αρθρώσεων» εννοούμε ένα σύνολο συμπτωμάτων που προέρχονται από φλεγμονή, ερεθισμό ή και αλλοιώσεις των συγκεκριμένων αρθρώσεων.

Πως μας επηρεάζει;

Tο σύνδρομο των Ζυγοαποφυσιακών Αρθρώσεων είναι δυνατόν να επηρεάσει τη σπονδυλική στήλη σε οποιοδήποτε σημείο από τον αυχένα και κάτω. Όμως, συνήθως ο πόνος από τη φλεγμονή γίνεται αντιληπτός από το κάτω μέρος της πλάτης και μπορεί να επεκταθεί από τους γλουτούς έως τους μηρούς.
Το κυριότερο σύμπτωμα είναι ο πόνος που χτυπάει στη ράχη ο οποίος επιδεινώνεται ακόμα και στην παραμικρή αύξηση της κινητικότητας. Συγκεκριμένα, πολλοί ασθενείς αναφέρουν έντονο πόνο στην περιοχή της άρθρωσης. Για να μειωθεί ο πόνος αυτός περιορίζουν την κινητικότητά τους κυρίως στη στροφή και την έκταση. Ακόμα είναι συνηθισμένο να παρουσιάσει ευαισθησία στην ψηλάφηση, ενώ πολλές φορές εκδηλώνονται και σπασμοί σε συγκεκριμένους μυς. Τέλος, αρκετοί ασθενείς αναφέρουν πονοκέφαλο, μυρμήγκιασμα στην περιοχή, μούδιασμα και μυϊκή αδυναμία. Έχουν επίσης αναφερθεί δυσκαμψία, ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες και μειωμένη κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης. Πρόκειται για συμπτώματα που δυσχεραίνουν σημαντικά την καθημερινότητα του ασθενούς και μειώνουν αισθητά την ποιότητα της ζωής του.
Όπως είναι φυσικό δεν μπορούμε να καταγράψουμε όλα τα αίτια του συγκεκριμένου συνδρόμου. Ωστόσο, θα αναφέρουμε τα πιο συνηθισμένα. Η πιο συχνή αιτία είναι η έντονη καταπόνηση των μυών του αυχένα. Παράλληλα, αρκετοί ασθενείς αναφέρουν τραυματισμό από παρατεταμένη έκταση ή κάμψη. Παράλληλα, φαίνεται πως παίζουν ρόλο και γενετικοί παράγοντες προδιάθεσης για το σύνδρομο. Συγκεκριμένα, η ηλικία, η γενική κατάσταση του οργανισμού, η παχυσαρκία, ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, η λάθος στάση σώματος κατά την άρση κάποιου βάρους, η καθιστική ζωή και η σπονδυλολίσθηση συμβάλουν σημαντικά στην εμφάνιση της νόσου.

Τι θεραπεία υπάρχει;

Κατά την έξαρση της νόσου είναι πιθανόν ο γιατρός να συστήσει μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη και μυοχαλαρωτικά φάρμακα. Στη συνέχεια, ο φυσιοθεραπευτής εκπονεί ένα πλάνο αποκατάστασης ειδικά για την περίπτωση του κάθε ασθενούς. Για να γίνει σωστά αυτό θα αξιολογηθεί ολοκληρωτικά η κλινική εικόνα του ασθενούς. Με τον τρόπο αυτό θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που συμβάλουν στη νόσο. Η physionow βοηθάει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση και τη θεραπεία του συνδρόμου Ζυγοαποφυσιακών Αρθρώσεων. Στόχος μας είναι να ελαττωθεί στο μέγιστο βαθμό η επιβάρυνση που δέχονται οι ζυγοαποφυσιακές αρθρώσεις. Οι φυσικοθεραπευτές της Physionow διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο σύνδρομο των Ζυγοαποφυσιακών Αρθρώσεων. Έτσι, με εμπειρία, εξειδικευμένες τεχνικές και τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, παρεμβαίνουν στην πάσχουσα περιοχή άμεσα και αποτελεσματικά. Σε μικρό χρονικό διάστημα, βελτιώνεται η κλινική εικόνα του ασθενούς χωρίς ο ίδιος να ταλαιπωρηθεί καθόλου. Απολαμβάνει θεραπείες υψηλών προδιαγραφών στην άνεση και τη ζεστασιά του σπιτιού του.

ΑΠΟΡΡΙΨΗΑΠΟΔΟΧΗ