Χρόνιος πόνος στη μέση – Ποιες είναι οι λύσεις;

Ο πόνος στη μέση είναι μία κατάσταση που σχεδόν όλοι οι άνθρωποι θα βιώσουμε κάποιες στιγμές στη ζωή μας. Η μέση μπορεί να «πιάσει» ξαφνικά τον καθένα, εξαιτίας μιας απότομης κίνησης ή εξαιτίας κακής στάσης του σώματος. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις, που ο πόνος δεν είναι ένα παροδικό φαινόμενο αλλά μια χρόνια επίπονη κατάσταση με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής, στην εργασία και την παραγωγικότητα των παθόντων. Πολύ συχνά συνοδεύεται από διαταραχές του ύπνου, έντονο στρες, αίσθημα κόπωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, ίσως και κατάθλιψη.

Επιπλέον, ο Χρόνιος Νευροπαθητικός Πόνος στη μέση συχνά δεν διαγιγνώσκεται καθόλου ή διαγιγνώσκεται λάθος. Μπορεί να έχει ως αίτιο ένα ευρύ φάσμα παθήσεων, όπως:

Διάγνωση, Θεραπεία και Πρόληψη

Ανάλογα με το «είδος» του πόνου (καυστικός πόνος, μυρμήγκιασμα, διαξιφιστικός κ.λπ.) ο θεράπων ιατρός μπορεί να προχωρήσει σε σωστή διάγνωση, να εντοπίσει το αίτιο και, σε συνεργασία με τον φυσικοθεραπευτή, να προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.

Η θεραπεία για τον χρόνιο πόνο στη μέση μπορεί να περιλαμβάνει:

• φαρμακευτική αγωγή

• φυσικοθεραπεία

• βελονισμό

• χειρουργική επέμβαση (ως έσχατη λύση)

Επιπλέον, ίσως κριθεί απαραίτητο να προσφερθεί στον ασθενή ψυχολογική υποστήριξη προκειμένου να συμφιλιωθεί με τον πόνο του και να μάθει τεχνικές χαλάρωσης.

Η φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση περιλαμβάνει ασκήσεις διάτασης και ενδυνάμωσης, διαδερμική ηλεκτρική νευρική διέγερση (TENS), θεραπευτική μάλαξη κ.ά. Επιπλέον, ο φυσικοθεραπευτής είναι εκείνος που πρέπει να εκπαιδεύσει τον ασθενή για τη σωστή στάση, για τον σωστό τρόπο εκτέλεσης των καθημερινών εργασιών, και θα του δείξει τρόπους για να ανακουφίζει ο ίδιος τον πόνο αλλά και να προλαμβάνει επιπλοκές.